League of Legends, czyli jak zwykła gra stała się najpopularniejszą na świecie

League of Legends jest grą z kategorii MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), powstałą na bazie modyfikacji DotA do gry Warcraft III: The Frozen Throne i będąca odpowiedzią na jej stale rosnącą (jak na tamten czas) popularność, ale też na ograniczenia, jakie narzucał na nią silnik sędziwego Warcrafta. Choć początkowo gra, opracowana przez Riot Games, zapowiadała się niepozornie, szybko zdobyła olbrzymią popularność, obecnie będąc najpopularniejszą na świecie.

Co składa się na sukces popularnego LoLa?

League of Legends jest na szczycie nie bez powodu – wynika to przede wszystkim z podejścia autorów do jego tworzenia. Od razu widać, że narodziło się z pasji i z takim samym założeniem później funkcjonowało. To jednak model biznesowy, połączony ze sprawdzonym schematem rozgrywki z wyżej wspomnianej modyfikacji do Warcrafta, sprawia, że liczba użytkowników gry wciąż rośnie. Tutaj nie trzeba nic płacić, żeby grać – kupować możemy jedynie kosmetyczne elementy. Wiecie co? Ludzie i tak to robią, pokazując tym samym swoją wdzięczność autorom gry.

Podsumowanie

Zastanawiając się, co leży u podstaw popularności gry League of Legends można śmiało powiedzieć, że chodzi przede wszystkim o model biznesowy gry. Za czasów jej powstawania produkcje udostępniane w modelu free to play były rzadkością – zwłaszcza takie, w których płacenie nie wywyższa płacących użytkowników. Autorzy połączyli to z wciągającą i sprawdzoną rozgrywką i wykuli diament, który na bieżąco pielęgnują i którego sukces utrzymuje się już od wielu lat.